Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

Szücs Leó - 2024. július 27.

Képeslapok Wroclawból (2.) – Pengeélen

Helyszín: Wroclaw
Időpont: 2024. július 5–18.
Esemény: U26 csapat Európa-bajnokság és nyílt világbajnokság

Több mint 500 parti megdolgozza az embert. Most, hogy ennek az élménynek vége, ideje számot vetni. Most arra vállalkozom, hogy hetente egy partival jelentkezem erről az eseményről, ahol az én (ebben lehet néha csalok, de nem fogok róla szólni) kártyáimat lehet majd megszemlézni és a parti fejleményeit követve velem együtt dönteni az élesebb helyzetekben.

MP-páros, mi bellben, ők mansban. Rendszer szerint 20–22 figurapontos a 2 szan indulás, és 17–19 pontos lapokkal mindig 1 treffel indulunk. Erre a rendszerünk transzferekkel biztosítsa, hogy legtöbbször mi legyünk a felvevők. Mivel induljunk ezzel a jól kinéző 19 ponttal második helyen?

Én a magam részéről amikor eldöntöm, hogy felértékelem-e a lapomat egy szan zónával feljebb, akkor hosszú szín vagy a sok középlap szokott döntő lenni. Utóbbiból van, de második helyen nem biztos, hogy sok értelme lesz felértékelni a lapunkat. A 2 szan jól kizárja az ellenfelet a licitből, de a jó gémek/szlemek felfedezését is nehézzé teszi. Második helyen ez többször fogja zavarni a partnert, mint az ellenfelet. Ebben a szkórhelyzetben az sem idegen, hogy a 2 szanra is bejönnek, ami után tényleg nehéz lesz az életünk. Illetve amit fontos elvnek tartok, hogy jobb, ha a partner tudja, milyen lapra számítson. Nem véletlen, hogy a szanzónáink elég specifikusak, és habár értékben ez a lap jobb, mint pár 20 pont, minél többször torzítjuk az indulásainkat (a megbeszéltekhez képest), annál több terhet helyezünk a partnerünkre, amikor döntést hoz. Továbbá mivel transzfereket játszunk 1 treffre, a felvétel jó kézbe tétele sem lesz probléma sok esetben.

Tehát 1 treff, a partnerünk 1 kárót mond, ami 4-es kőrt és válaszoló erőt ígér. Lehet kicsit agresszívabban válaszol (volt az már 5-ös szín egy bubival is), mert tudja, hogy 17–19-es lappal, sőt másmilyenekkel is gyakran lehet dubló treffünk. Most a lapunk leírására két opciónk van, vagy 3 kőrt mondunk, ami 17–19 egyenletest ígér támogatással, vagy ugorhatunk 4-re is, ami ugyanez, de nincs olyan lap, amivel szemben ki szeretne maradni a gémből. Melyiket válasszuk?

Mint fentebb megállapítottam, ez kvázi a teteje a 19 pontoknak, annyira, hogy teljesen jogosan felmerül a 2 szan. Ennél jobb lapunk nem nagyon lesz ahhoz, hogy 4 kőrt mondjuk, legalábbis egyenletes kézzel. Nincs sok vesztőnk, ha a partner az adu vesztőinket lefedi, már jó esélyeink lehetnek. 4 kőr.

Ebbe mindenki belenyugszik. Elindulnak a treff királlyal és az alábbi, nem túl kapósnak tűnő, de a válaszadási stílusunknak megfelelő asztalt látjuk:

Tegyük fel, hogy az első treffet megütjük. Melyik színt hívjuk ezután?

Az látszik, hogy sok dolgunk lesz a partiban. Sok színben kell dolgokat kipróbálni. Ilyenkor érdemes lehet azokat a színeket, amiben az ellenfél könnyen visszaadhatja az ütést, gyorsan eltüntetni, hogy amikor hívnia kell majd ezután, ne legyen egyszerű dolga. A treffel visszaadni nem tűnik különösebben veszélyesnek, a lopásoktól nem nagyon félünk, a színek normális oszlása amúgy is szükséges lesz a partihoz. Még az is lehet, hogy ezután az ellenfél belehív valamibe, mert új ötletei lesznek.

Sajnos nem lettek új ötletei, újra treffet hív, amit ellopunk. Minden külső színt az asztalról akarunk kezelni, úgyhogy azokat még jegeljük. Az aduval is kezdeni kéne valamit. Hogyan fogjunk hozzá?

Az impassz iránya nagyon fontos. Nincs sok információnk, így ilyen pengeélen táncoló felvételekben megtehetjük azt, hogy az alapján hozunk meg egy kétirányú impasszról döntést, hogy melyik irányba kényelmesebb megadni. Mivel az asztalról kell hívnunk többet ott kéne kétszer ütni, így tegyük balra a dámát. Mivel egy 4–1-es kőr elosztást nem fogunk tudni elbírni, nem fontos lehívni az ászt, egyből megadjuk az impasszt a bubi felé.

Nagyot sóhajtunk, amikor a bubink üt. Lent vagyunk végre az asztalon, és a parti úgy látszik kooperál a tervünkkel. Most az asztalról mit hívjunk?

A káró és a pikk is dolgozásra szorul. Viszont van egy nagyon fontos különbség. A káró lemenetet teremt egy lopással az asztalra, amire lesz még szükségünk ha rá akarunk hívni a pikkekre is. A káró lopás fontos lesz mert könnyen teremthet egy ütést, ha esik a bubi. Így káró impasszt adunk.

Szomorúan vesszük tudomásul, hogy ez nem ül. Most Nyugat nem túl meglepő hosszú gondolkodás után (jó volt elvenni tőle a treff kiszállót) az adu dámát hívja. Ezt megütjük az asztalon, pikket hívunk a királyhoz, lemegyünk káró lopással, és megkönnyebbülve konstatáljuk, hogy esik a káró bubi. Ráhívunk mégegyszer a pikkre, majd az utolsó adut elvéve terítünk 10 ütésre.

A teljes parti:

Felmerülhet a kérdés, hogy pikkből miért nem az impasszt adtam meg a végén. Jó játékosok ellen (márpedig az ellenfelek azok), automatikusan feltételezhetjük, az ászból egyszer kihagyják, így eltalálósnak tűnik a pikk szín. Két okom is volt. Egyrészt a jobb oldali ellenfél egy tempónyival többet gondolkodott, mint azt Jxx-ből (vagy xxx-ből) indokolt lett volna. Másrészt ha számoljuk a pontokat, kiderül, hogy ha a pikk ász is Nyugaton van, akkor elég lett volna nála az 1 szan közbeszólásra.

620 pont, 90 százalékért. Legtöbben nem vették fel a gémet, ami MP-n lehet, nem a legrosszabb döntés, néhány helyen meg elbukták. Ez a parti szerintem tipikus példája annak, hogy lehet egy parti nehéz és izgalmas mindenfajta kevésbé ismert technika jelenléte nélkül is.