9. leosztás
A mezőnynek csak a fele jutott el szlemig. Valószínűleg nem minden Nyugat értékelte megfelelően, hogy a rengeteg figurapont mellett hatos színt is tart a kezében. A teljesítés sehol nem okozott gondot, hiszen mind a kőr, mind a treff impassz ül. Trenka Péter volt az egyetlen játékos, aki a versenyforma ellenére (gondolom) a fekete színű villái védelmében inkább az adu nélküli szlemet választotta Keleten. A káró 7 indítás után látszólag neki sincs problémája, ha legalább az egyik impassz ül, hiszen fog ütni egy pikket, legalább öt kőrt, négy kárót és két treffet. Csakhogy nincs kényelmes közlekedése, ha meg akarja tartani az esélyét az összes ütés megszerzésére abban a kedvező esetben, ha ülnek az impasszok. A káró ász után megadta a treff impasszt, majd a kőr impasszt. Most még egyszer kézbe kellene jönni az újabb kőr impasszért, de az nem lehet a treff ász, mert hátha nem is ül a kőr impassz, és akkor a mindenki által teljesített partit bukja el. Ezért inkább átütötte a káró bubit, hogy kézből hívhassa az újabb kőrt. Ezzel egy magas lapjáról lemondott, de remélte, hogy ezt a végén valahogy visszaszerzi, és így is történt: a kőrök lezongorázása után Észak beszorult az olcsó színekben, és a felvevő megütötte a neki eredetileg is járó négy káró ütést.
10. leosztás
A treff bubi indítás után készítsünk játéktervet (például hol üssünk)! Biztosan kiadunk legalább két adut, nyilván megadjuk a kőr impasszt, és kellene kezdeni valamit a harmadik menet treffel. Ha nem ül a kőr impassz, akkor is eldobhatjuk a vesztő treffet a kőr bubira, míg ha ül, akkor az egyenletes káró elosztás segíthet a kiadó treff eltüntetésében. Persze aduzni is kellene. Ha csak az aduszínt nézzük, akkor legjobb a második körben ütni az ásszal, és előtte kiadni egy menetet, hogy kontrollálhassuk az eseményeket. Ebben a partiban viszont nem szabad aduzással kezdeni, mert az ellenfél kibontja a treff ütését, és nem fogjuk tudni eldobni a kőrre a treffet, ha az impassz nem ülne, mert előbb lehívják. Tehát rögtön a második ütésben célszerű a kőr dámát hívni, ezért az első ütésben a treff királyt kell az asztalról tenni.
A jó hír, hogy ül a kőr impassz, a rossz, hogy utána aduzunk, és kiderül a rossz elosztás. Végül mégis teljesítünk, mert a kárók egyenletesen vannak elosztva az ellenfeleknél, és a treff vesztőtől mégis meg tudunk szabadulni időben. A tíz ütés megszerzéséhez tehát vagy egyenletes pikk elosztásra van szükség, vagy ennek hiányában ülő kőr impasszra és egyenletes káró elosztásra. (Szilágyi László észrevétele szerint a káró kezelése nem egyértelmű, hiszen amint esik hátulról egy magas lap, jobb esély impasszolni a Nyugatnál feltételezett másik nagy lapot. Azért ezt le is kell közlekedni, nem árt deblokkolni a kilencest az első körben, és a tudott pikk elosztás igencsak csökkenti ennek a 4–2 kárónak az esélyét – a szerk.) Érdekes, hogy a mezőny negyede nem tudott megbirkózni a feladattal. Persze a legegyszerűbb adu nélküli játékban legalább kilencet ütni.
1. leosztás
A fenti licitmenet a képzeletem szüleménye. Nagyon sokféle módon mehetett a licitmenet a játékosok vérmérsékletétől függően. Észak rögtön azzal a problémával találja magát szembe, hogy csak három nemes színű kártyát osztottak neki, és egyúttal pont ennyi bubit is. Nem túl biztató, viszont nehéz lenne passzolni a védekezésre talán alkalmas lappal. A következő játékos Kelet. Van-e indulóereje? Vagy ha Észak kizárt, akkor közbe tud-e szólni a 3-as magasságon? Dél hány kárót mondjon, ha a partnere kizárt? Mindjárt 5-öt? Azok a Nyugatok egész kényelmes helyzetben lehettek, akik a 4-es magasságon még licitálhattak. Esetleg mondjanak az 5 káróra 6 kárót, vagy az 5 szan mindhárom színben szlemérdekeltséget jelentene? Egy csomó kérdés, amire nehéz válaszolni. Az biztos, hogy Kelet–Nyugat egy kivétellel mindenhol a pikket választotta, ha nem kontrázták az 5 kárót. Mindkét játékos volt felvevő az 5-ös és a 6-os magasságon is, nem ritkán kontrázva. Kicsit több volt a bukás, mint a teljesítés.
Az látszik, hogy pikk felvételben kiáll három ütés, ha Dél a partner rövid kőrjében bízik, és nem akar egy magas kárót is lehívni (például azért, mert Nyugat az asztal). Ha mégis megteszi, mert Kelet lapjait látja, 12-t üt a felvevő. Az érdekes az, hogy a gép szerint a rövidebb kőr színben játszva a rossz aduelosztás ellenére is haza lehet vinni 11 ütést. Nézzük hogyan: a káró indításra rögtön rövidül a felvevő, és kénytelen aduzni. Mit csináljon Dél? Ilyenkor általában azt javasolják, hogy az első adut hagyja ki az ellenjátékos, majd lopással fogyassza az ellenfél aduit. Most ez a terv nem fog beválni, mert a káró hívást a rövid adu még tudja lopni.
Ezután a felvevő lehívja a pikk ász-királyt (hogy később a magas treffek hívásakor Dél ne tudja eldobni a két pikkjét), majd elkezdi hívni a magas treffjeit. Dél nem lophat be kicsivel, mert akkor fölüllopják, és már csak a magas aduval üt, de akkor sem jár jól, ha magasan lop be, és újabb kárót hív, mert ezt a felvevő lopja, és el tudja venni az utolsó adut.
Ez a játék viszont nem működik, ha Dél már az első adut megüti, és kárót hív, mert most Délnek még két kis aduja marad, és a treffekre az első belopását ugyan fölül tudja lopni a felvevő, de már nem tud lemenni az asztalra, hogy további treff hívásokkal vegye el Dél kis aduját, ha előtte lehívta a két magas pikket. Ha nem hívja le a felvevő a két magas pikket, akkor Dél előbb eldobja a két kis pikkjét, és csak utána lop bele a treffbe, és előbb-utóbb pikket fog tudni lopni.
Új terv kell: A dob-lop hívást lopjuk kézben, és dobjunk pikket az asztalról, így Délnek most már több aduja marad mint akár az asztalon akár kézben, de ez nem baj!
Hívjuk le a pikk ász-királyt, és jöhetnek a treffek.
A) Ha Dél naggyal lopna be (nem tűnik logikusnak), és kárót hívna, azt az asztalon tudjuk ütni, és folytatjuk a treffeket. Amikor legközelebb kicsivel lop be, felüllopjuk, kiaduzunk és magasak a pikkjeink.
B) Ha Dél kicsivel lop be, akkor felüllopjuk, majd egy egyébként magas pikket magasan lopunk az asztalon. B1) Ha ezt Dél kihagyja, akkor jöhetnek tovább a treffek. A kis aduval való belopást fölüllopjuk, és következnek a magas pikkek. Dél csak az adu királlyal tud ütni. B2) Ha Dél felüllop, és kárót hív, akkor azt az asztalon lopjuk, és jönnek a treffek a már ismert módon.
Ezt az érdekes konstrukciót (hogy hiába hosszabb az ellenjátékos aduban mindkét kéznél mégsem tud a kis aduval ütni a végén) az teszi lehetővé, hogy mindkét kézben van egy magas mellékszín, és ezek egyikét használja a felvevő „aduzásra”.