Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

András Imre - 2014. december 28.

Az alapok – Beszorítások, 2. lecke

A beszorítások alapjainak az elsajátításához legjobbak a 6 szan példák. A lapok adta lehetőségekkel gazdálkodunk, lopások nincsenek. Természetesen vannak olyan adus felvételek, melyek adu nélküli játékhoz vezetnek.
 
 
Szimpla beszorításokkal kezdünk.
 
1. Automatikus


1 káróval indultunk, 6 káróig jutottunk. Nyugat treffel támad. Adut hívunk, treffel folytatják.
A legfőbb sansz a 3–3 pikk. Pici plusz esélyt nyújt, ha a hosszú pikk mellett ötös a treff, esetleg ott van a treff QBT. Semmi dolgunk nincs, csak lehívjuk az összes kárót és kőrt. Kézben lesz a hosszú pikk, asztalon a treff kilences. Beszorul az a védő, aki a treff védelmet és a hosszú pikket tartja. Akár Nyugat, akár Kelet.
 
Észak jön, hisz ott van a hídindító. Ha a treff 9 nem magas, irány a pikk.  


Ugyanannál az ellenfélnél nem fér el a négyes pikk és a treff védő.
 
2. Oda-vissza híddal  


6 szant játszunk. Nyugat passzívan treffel kezd. Asztalon ütünk, kipróbáljuk fő esélyünket, káró impasszt adunk. Nyugat üt, visszavágja a káró bubit.
 
A védekezés hagyott nekünk egy sanszot. Látjuk?
 
Asztalon lesz a kőr bubi fenyegetés, kézben a pikk, így mindkét védő préselhető, amennyiben egy kézben van a megmaradó kőr dáma és a pikk védelem.
 
Utoljára a kőr fenyegetés mellett kell lennünk, csak pikkben van érte lemenet és visszajövet a tízes felé.  


Megint nem kell számolnunk semmit. Pikkel lemegyünk a fenyegetés mellé. Ha eddig nem esett a kőr dáma, a pikkben bízunk. Ugyanis akinél ott kőr dáma és a háromlapos pikk védő, annak négy lapja lenne. Egyet el kell dobnia.
 
3. Csiki-csuki vagy criss-cross
 
A védelem színhosszúságainak ismerete nagyon hasznos. Ha nem tudunk semmit, csak a szerencsében bízhatunk  


Tegyük fel, hogy Nyugat gyenge 2-es káróval kezd, és felvesszük a 6 szant. Nyugat káróval kezd. Kőr figuránkat Nyugat üti, kárót hív. Kőrrel kézbe, mindenki ad. Leveszünk két pikket, mindenki ad. Jönnek a treffek.
a_ Nyugat a másodikba nem ad. Ha 4–2 a nemesekben, nincs prés, mert a nemeseket külön védik. Ha 3–3, akkor húznak a nemesek.
b_ Nyugat másodjára ad, harmadjára nem. Az úr treffet kézben hagytuk. Valamelyik nemese hármas lesz. Kipróbáljuk a kőrt. Ha eltaláltuk, a kőrért ott a pikk híd. Ha nem találtuk el, levesszük a pikket, és treff hidunk van a pikkért.
c_ Nyugat harmadjára is ad, elosztása 2–2–6–3. Jön a negyedik treff. Keletnek még eggyel több lapja van. Amit Kelet dob, azt a színt magasítjuk:  


Kelet nem tudta tartani mindkét nemesét. Ha kőrt dob, levesszük a kőr bubit, pikk a híd a magas kőrhöz. Ha Kelet pikket dobott, a pikk dámával kezdünk.
 
Ha nincs gyenge 2-es káró indulás, akkor talán a legjobb játék a nemes ütések levétele, hátha valamelyik húz. Egy nemes teljes levételével beszorítás nincs, mert nem létezik jó hídindító.
 

Egy probléma a következő részből  


6 szant játszunk, treff az indulás. Királyunkat elviszi az ász, treff folytatást kapunk.
Káróval le, kőr impassz, sikerül. Káróval le, kőr és Kelet adja a királyt. Majd kiderül, Nyugat védi a kőrt. Mire játsszunk?