Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

András Imre - 2019. október 21.

A tréfás treff és a triviális transzfer

Az 1 major–2 treff pároslicit lehetne kétváltozatú. Transzfer 2 káróra és gyenge lap vagy általános gémforsz. A folytatás egyszerű, aki eltér, annak erős lapja van.

Átlagos induló, gyenge partner:
1M–2 treff
2 káró–passz

Átlagos induló, erős partner:
1M–2 treff
2 káró...
A 2 káró után a válaszoló folytatja a licitet.

Erős induló, gyenge partner (induló feltételezi a gyenge kárót, káró licite asztali értékkel):
1M–2 treff
Ezután az induló lapleíró, nem 2 káró licitet ad, erre a válaszoló kárót licitál minimális szinten.

Erős induló, erős partner:
1M–2 treff
Ezután nem 2 káró, arra pedig nem minimális szintű káró licit

Miért jó ez? Egyrészt az erős lap játszhat kárót. Másrészt a felszabaduló licittérbe bejöhetnek a transzferek. Tipikusan az 1M–1 szan pároslicitek után. Az 1 majorral induló játékos az 1 szanra konkrét licittel leírhatja a lapját. Ha nem kifejező a licite, 2 treffet mond. Ez a 2 treff tartalmazza a gémforszos lapokat és ez hamar kiderül.

Induló konkrét licitei, a válaszok az eddig megszokottak:
1M–1 szan
?

2 káró: káró négyes, ritkán hármas, erős
2/3M: szokásos
2 pikk (1 kőr után): ötös, vagy 4–6 a nemesekben, éppen gémforsz alatt
2 szan: invit, 16–18, egyenletes, de 5–4 is lehet.
3m: 5–5, gémforsz

Induló 2 treff licite: gémforsz vagy nem konkrét lap. Válaszoló 2 szan alatt transzfert ad. Szingli major esetén többnyire van ötös színe. Gyenge kárós lapot nem 1 szanon keresztül licitál.
1M–1 szan
2 treff–?

2 káró: transzfer kőrre, kőr indulásra igazítás kőrre, pikk indulásra ötös kőr, ritkán négyes is lehet.
2 kőr: transzfer pikkre, kőr indulásra lehetetlen transzfer (1pikket nem licitált), ilyenkor két minor, pikk indulásra igazítás
2 pikk: transzfer 3 treffre, gyenge
2 szan: inviterő
3 treff: treff színnel invit
3 káró: káró színnel invit
3M: hármas aduval invit

1 kőr–1 szan
2 treff–2 kőr (áltranszfer pikkre)
2 pikk–?
2 szan: jobb a treff
3 treff: jobb a káró

1 kőr–1 szan
2 treff–2 kőr (áltranszfer pikkre)
2 szan (erős)–?
3 treff: jobb a treff
3 káró: jobb a káró

Hogyan viselkedik az induló?
Átlagos lappal: Csak a transzfert vállalja.
Kis többleterővel: Invitre megpróbálhat egy gémet vagy csak a transzfert vállalja. Új színe már gémforsz. Gyenge válaszolóval legjobb a transzfer vállalása.
Gémforszos lappal: Invit erejű válaszolónál azonnal kérdezhet ászt RKC és ORKC licitekkel, vagy csak gémre ugrik, vagy új színt mond. Gyenge lapot ígérő transzferekre új színt mond vagy 2 szant.

Megjegyzés: xx, T9xx, KQ9xx, Qx lappal az 1 pikkre mondhatunk 2 treffet is (leállást tervezünk 2 káróban). Ám a négyes kőr miatt jobb az 1 szan. Ha az induló konkrét lapot mond, tudunk viselkedni. A 2 treffre pedig 2 pikkre igazítunk. Továbbá 3 kontrollal már ne jelezzünk gyenge kárós lapot.

Példák, melyekben az induló nem ígér konkrét lapot

1 szan: a káró leállásnál erősebb, és kőrje is van
2 kőr: 2 pikket és legfeljebb 9 pontot ígér
2 szan: gémfrosz az elutasított transzfer miatt
3 káró: már nincs transzfer, ötös káró és a káró leállásnál erősebb
4 káró: ORKC
4 kőr: maximum és 3 kontroll jó a szlemhez
4 pikk: kulcslapkérdés
5 treff: egy kulcs
5 kőr: adu dáma?
5 pikk: nincs

 

2 szan: elutasít, gémfrosz
3 káró: gyenge lap káróval
3 szan: jó kéz játssza

2 treff: nincs konkrét lapja
2 káró: transzfer kőrre

2 pikk: transzfer treffre, 5-6 treff és gyenge
passz: szóba jön a 3 treff is, a partnernél feltehetőleg szingli kőr van, ha 3-s magasságra kényszerít, valamennyi pikket feltételezve passzolhatja az induló transzfert, dubló treffel jobb a treff bemondása

2 kőr: transzfer pikkre, ami nem lehet, tehát minorok
2 pikk: várakozó
3 treff: jobb a káró és legalább 5–4

3 káró: invit

2 káró: leállási szándék kőrben
2 szan: erős
3 kőr: már nincs transzfer, lapja kőr játékra alkalmas
4 kőr: 3 szannál jobb, nem lesz lemenet

2 pikk: hármas pikk, gémforsz, ezzel a szokásos mederbe terelődött a licit.

Hogyan tovább?

Induló átlagos, szétszórt erővel. Mondhat 4 pikket és elzárkózik a szlemtől, de nem tudja, hol hoz hasznos értéket.

3 treffje lehet kulcs. Erre 3 káró és indulótól 3 pikk, kőrben nem hoz jó fogást. Lehet a 2 pikk előrehozott ORKC, induló nem szlemes, de együttműködik. Végeredményben a válaszoló az ászaival, a jó adujával, a két négyes színbeli középlapokkal elmehet szlemig. A másik lehetőség, hogy a 2 és a 3 major közötti teret az elosztások leírásra használjuk természetes licitekkel, és a 3 major után jönnek a kulcslicitek.

3 káró: legalább négyes, a feltételezett gyenge laphoz sok játszóütést hoz.
4 káró: feltehetőleg gyenge, de mégis kacsintgat a szlem felé
4 kőr: tetszik a szlem
4 pikk: kulcslapkérdés
4 szan: 3 kulcslap

Érdekes a 3 káró utáni szituáció. A gyenge kárós valahol bemutatná, hogy ő eredetileg leállást tervezett. De hogy? A következő lehetőségek közül a párok kiválaszthatják a legmegfelelőbbet. Javaslom, hogy a válaszoló ugorjon 5 káróra, ha legfeljebb 1 kontrollja van. Tehát mit is licitál?

– 4 kárót mond, az eredeti leírás szerint, erre az induló kérdezhet, akár 4kőrrel, mint RKC/ORKC.
– 4 káróval kijelöli az adut, gyengeséget jelez, viszont ORKC-vel ő kérdez. Lehet erős is.
– 4 káróval kijelöli az adut, gyenge. Néhány kulcslicit következhet.

A példában az induló kezéből a jó esélyű 6 káróhoz szükséges a válaszoló szingli pikkje, mert a gyenge kárós pikk királyt nem hozhat, lenne 3 kontrollja. A válaszoló szemszögéből a treff szín a kritikus, az indulónál kőr AKD is lehetne négy káróval és dubló treffel.

Szerintem a legjobb, ha a válaszoló 4 káróval „feltehetőleg” jelzi a gyengeségét és kijelöli az adut. Kijelöli, mert lehetne 2–4–4–3 elosztású és általános gémforszos. Ugyanakkor ez egyben ORKC is. Az induló fogadja jó aduval, erős lappal, gyors fogásokkal. Ekkor folytatódik a fent leírtak szerint a licit.