Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

Csepeli Miklós - 2012. január 17.

Match Point (VI.) – MP I/A 6. forduló (2011–2012)

Gyakran előforduló eset, hogy az induló mögött ülő játékos a szanzadu és az informatív kontra között választhat.
 
 
 
 
 

1. leosztás


Kelet szerencsétlenül döntött, a felvétel elbukott, 3 kőrt lehet teljesíteni. Dél eredményesen küzdött, Nyugaton jobb licit a kontra. Ezt Kelet lepasszolhatja, de mondhat két kőrt is. A mezőny nagyobb része az információs kontrát választotta, ők jól jártak. A kontra mellett a két nemes szín szól, ellene a rövid treff.

4. leosztás


Ha Kelet a szanzadu indulást választja, könnyedén elérhető a gém, míg a káróval indítók nehéz helyzetbe kerülnek. Ugyanis az 1 káró–1 kőr–1 pikk licitek után Nyugat 1 szanzaduját körpassz követheti.

9. leosztás


Amíg az előző példában az 1 szanzadu a jó az 5–4-es elosztással, itt ez kétséges és rossz eredményhez vezet. Az 1 káró indulás után megtalálható a  mentés, ami annyira jó, hogy bukhatatlan. Többen játszottak 5 kárót, három helyen kontrával. Az 5 pikk is megél, de bemondása már kockázatos. Az is az 1 szanzadu licit ellen szól még, hogy két szín fedetlen, határesetben ezt sem árt figyelembe venni.

18. leosztás


Szórakoztató parti, különösen Észak–Dél szemszögéből… A támadó vonal licitje zavaros, de az erős védekezés nehezíti a feladatot. Egyébként a 6 pikk sem teljesíthető káró indításra. Kelet elfelejtette a 7 pikket kontrázni, így Nyugat arra gondolt, hogy a treff adu tetszett neki. Így a „biztonságos” pikk indulást választotta. Függöny.

21. leosztás


Balul sült el a védekezés: a nemes színű gém helyett szanzadu lett a felvétel. Mindkét gémben tíz ütés van, de a 630 jóval többet ér meccspontra átszámítva. Régi vesszőparipám a „go with the room”. A mezőny nagy része nem helyezte előnybe a 2 pikket, zavartalan licitmenetben várhatóan 4 kőr a végállomás.

25. leosztás


A pikk magas figura utáni treff hívást a felvevő kézben üti, káró tízes, káró ász, kőr ász sorrendben követik egymást a kártyák. A káró dámát fedik, az asztal lop, és treffet hív. Ezt lopják, pikket hívnak, adu a kézből, a káró bubira pikk dobás az asztalon a folytatás, az ellenfélnek már csak egy ütés jár. A GIB szerint nem teljesíthető a felvétel, ha a harmadik ütésben a felvevő adut hív, pedig ez automatikusnak tűnik. A mezőny nagy része látszólag felnőtt a feladathoz, mert teljesített. Avagy az ellenjáték megbotlott.