Először avval a partival kezdem a fordulóra való visszatekintést, amelyben egy klasszikus problémát kellett eldönteni: két egyenletes karakterű, de 4–4-es nemes színtalálkozással bíró lapból melyik gémre kell vállalkozni párosversenyen.
9. leosztás
Kelet már a licitálás során kritikus döntést kénytelen hozni. Emelje-e meg a partner legalább négyes nemesét _és ha igen, akkor milyen magasra_ vagy mondjon inkább szant az egyenletes jellegű lapjával. Ha a partnernél ötös a nemes szín, akkor szinte biztos, hogy színjátékot kellene játszani, de ebben az esetben a 2 szan viszontválaszra a partner valószínűleg fog még kísérletet tenni a nemes színtalálkozás felderítésére. Amennyiben egyből megemeljük a partner nemes színét, akkor szinte biztos, hogy lemondunk a szan játékról, mert a 4 pikkre legfeljebb a hatos magasságon lehet természetes szant mondani, de a 3 pikkre adott 3 szant is sokan valamilyen _komoly_ szleminvitnek játsszák. Mivel a Kelet lapját pontosan leíró licit pikkben a 3,5 lenne, amit a jelenlegi szabályok nem tesznek lehetővé, ezért a 2 szan viszontválasz tűnik a legjobbnak.
Akik így döntöttek _négyen_, azok nagyon jól jártak, mert nem hogy ugyanannyit, de még többet is ütöttek a pikkeseknél. Treff tízes indítás után, ami sorozat teteje vagy belső sorozat, egyértelmű a helyzet. Üt a dáma, majd körbemegy a treff kilences. Utána megadjuk a kőr impasszt, lehívjuk a magas pikk, kőr és káró kártyáinkat, ami már tíz ütés. Most az utolsó káróval kényszerhívásba kergetjük az ellenfelet, így még a treff királlyal is ütünk a végén.
3. leosztás
Érdemes Dél lapjával a partner nemes színét hármas támogatással és lopás értékekkel egyből megemelni. Meg lehet próbálni Észak lapjával a partner által korábban licitált színből Splintert mondani _feltéve, hogy nem mást jelent_, hátha kevés benne az elvesző érték. Mint látható most sok, ezért le kell mondani a szlemről, sőt még a gém teljesítése is feladat.
A semleges kőr indítás után a felvevő a pikk ásszal lemegy az asztalra, és treffet hív. Nyugat üt, de mit hívjon? Folytathatja passzívan kőr hívással _erre a felvevő könnyen teljesít: kőr király, treff király, treff lopás, káró ász, kőr dáma, treff lopás a tízessel, és már csak a két nagy adu üthet_, vagy aktívan a pikk király-bubival. Így ugyan feláldoz egy pikk ütést, viszont megakadályozza két treff ellopását. A felvevőnek azonban erre is van válasza: lehívja kézből a magas kőröket, majd a treff tízessel folytatja. Ha ezt Kelet üti _a fenti kiosztásban csak ő teheti_, akkor máris kényszerhívásban van: vagy treffet hív, amire a felvevő három treff ütéshez jut, vagy pirosat hív üttetve az asztal _egyébként elérhetetlen_ két magas lapját.
18. leosztás
Szinte mindenhol Dél játszott szan gémet kis treff indításra. Meglehetősen összetett leosztásról lévén szó az alábbi gondolatok kavaroghattak a felvevők fejében az asztal leterülése után. Ha húz a káró, akkor „csak” a minél több szür elérése a feladat. Ha ki kell adni kárót, akkor viszont kérdés, hogyan lehet elérni a felmagasított kárókat az asztalon. Erre csak a pikk bubi lehet alkalmas, de a dáma esése után vagy pedig szöktetéssel? Kell-e egyáltalán öt káró ütés? Ha Kelet a második ütésben kis treffet hív, ami nagyon valószínű, akkor melyik címletet tegyük rá? Amennyiben mindkét ellenfél licitált _mint a fenti licitmenetben_, akkor a treff színű lapokat és a figurapontokat nagyjából tényleg a valóságosnak megfelelően tudja a felvevő szétosztani képzeletben, de még mindig el kell találnia a kulcsfontosságú fekete figurákat.
Treff hívásokra előbb vagy utóbb a felvevő kézben üt, és először a kárókkal kell kezdenie valamit. Nyilván a tízest teszi ki. Nyugat látja a partnere színhiányát, ezért nem szabad a királyt tennie, mert a fedéssel azonnal négy káró ütése lenne az ellenfélnek. Ha a felvevő megelégszik három káró ütéssel, akkor most pikkre kell váltani. Így legfeljebb három treff és egy pikk ütést ad ki.
Ha az ellenfél a második ütésben színt vált, akkor a felvevőnek marad lehetősége öt káró ütés megszerzésére is, mert a pikk bubival le tud jutni az asztalra _ha nem esésre játssza a színt_, miközben csak két treffet, egy kárót és egy pikket ad ki. Persze ha Kelet ravaszul kis kőrre vált, akkor azt el kell engedni az asztali tízeshez.
19. leosztás
Észak rögtön a parti elején érdekes helyzetben találja magát. Az ellenfél a legjobb és leghosszabb színében indul el. Érdemes passzolni, mert az 1 káró aligha megy körpasszba, és ha mégis, akkor a bellben lévő ellenfél akár _többet is_ bukhat. Végül némileg szerencsés módon a két nyolclapos nemes szín közül az ellenfeleknél egyenletesebben kiosztott kőrben játszik gémet Észak–Dél.
Ha Kelet az indító kijátszó, akkor kérdés, hogy jó-e az adott licitmenet után a szingli káróval támadni. Most ez lehetőséget adott a felvevőnek, hogy Nyugatot végállásba hozza. Tehát üt valamelyik káró, pikk ász, kőr dáma, kőr bubi. Ha Nyugat eddig nem fedett, akkor most újabb káró impassz, kőr ász, pikk király, még két magas káró, amire pikkeket dob. Az utolsó _nem magas_ káróra pedig treffet, így a treff király lesz a tizenkettedik ütés.
20. leosztás
A fenti, képzelt licitmenet után Kelet játszhatja a szlemet, bár ahol Nyugat volt a felvevő, ott is zömmel treffel indítottak. A kérdés az, hogy van-e a felvevőnek más esélye a káró színen és a kőr expasszon kívül? Ha a treff ász után lehív öt menet adut, akkor még nem kötelezte el magát semmi mellett, miközben az ellenfeleknek összesen ötöt kell dobniuk. _Ha az öt dobásból egy sem káró, akkor valószínűleg nem fog húzni a szín._ Most jöhet három nagy káró _a vesztő trefftől válik meg a kéz_, és ha nem húz a szín, akkor még meg lehet szöktetni a kőr királyt.
De nézzük, hogy mi történne, ha a felvevő folytatná a pikkeket! A hatodik pikkre kézből elmegy egy káró, és Dél kénytelen eldobni az utolsó treffjét _a kőr ászt nem lehet leszinglizni, mert akkor a felvevő lehív három menet kárót az asztalról treffet dobva, majd egy kis kőrrel kihajtja az ászt_. Jön az utolsó pikk, amire a kéz egy kis kőrt dob, és az ellenfél tehetetlen. Ha kárót dob, lesz négy káró ütés, ha kis kőrt, akkor két menet káró után _nem átütve_ a kőr ásszal megkapja az ütést, és csak kárót tud hívni _stepping stone_, ha a kőr ászt dobja…