Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

Vikor Dániel - 2015. június 8.

Amikor a Staymanünket megkontrázzák

Ez a megoldást eredendően a junk Stayman konvencióra épül fel, ebben a válaszolónak lehet háromszínű gyenge lapja treff nélkül, ekkor arra készül, hogy elpasszolja az induló bármely válaszát, vagy 2 színű gyenge lapja majorokkal, ekkor a válaszoló elpasszolja a major válaszokat és 2 kőrt mond a 2 káró majorokat tagadó válaszára, ami passzt vagy 2 pikket kér, ha az indulónak 3 pikkje és 2 kőre van. De a rendszer használható az original invit plusz Stayman esetében, és a 2 szan–3treff Stayman vagy Puppet esetében is.

 

 
Az ötlet a következő:
1. Rekontrázunk, ha gyenge büntető rekontránk van, pl. AD9x
2. Normális választ adunk, ha van treff fogásunk, de nem akarunk 2 treff rekontrát játszani
3. A passz licitünk 2 utas: vagy nagyon erős rekontránk van 5+ erős treffel, vagy nincs fogásunk treffben.
 
Az 1. és a 2. esetben a rendszer nem változik, csak tudjuk, hogy van treff fogásunk, és elpasszolhatjuk a rekontrát 3+ treffel, legalább géminvit lappal vagy 2 treffel és 3+ ütéssel _jó tolerancia a büntetésre_.
 
A 3. esethez kell egy folytatás, ami fel van készülve az induló mindkét lehetőségére: 

A rekontra olyan legalább géminvit erejű lapot ígér, amely alkalmas a 2 treff rekontra lejátszására, amennyiben az indulónak erős treff rekontrája van. 2 és fél ütés esetén elég 1 kis treff a rekontrához!
 
Erre az induló erős büntető rekontrával passzol, és transzfer válaszokat ad, ha nincs treff fogása, hogy legalább a szín felvételeket a válaszoló játszhassa, hisz neki esetleg van treff fogása, ez nyilván az esetek nagyjából 95 százalékában így lesz.
 
Válaszok a rekontra újranyitásra _kicsi tolerancia, legalább géminvit_: 

passz: büntető, 5+ jó treff
2 káró: 4+ kőr, nincs treff fogás
2 kőr: 4+ pikk, nincs treff fogás
2 pikk: nincs négyes major, nincs treff fogás
2 szan: mindkét major, gyenge lap, nincs treff fogás
3 treff: mindkét major, erős lap, nincs treff fogás
3 káró: ötös kőr, maximum, nincs treff fogás
3 kőr: ötös pikk, maximum, nincs treff fogás
3 pikk: 5+ káró, maximum, nincs treff fogás
 
Ebben az esetben az induló maximális kézzel nyugodtan 2 szan fölé licitálhat, hiszen a válaszolónak legalább géminvit erejű lapja van. 

2 káró: Háromszínű kéz treff nélkül, gyenge lap _a válaszoló arra készült, hogy az induló minden válaszát elpasszolja_. Ha legalább géminvit Staymant játszunk, a 2 káró legalább négy kárót ígér vélhetően négyes pikk nélkül, pontosan géminvit lappal, alkalmatlan kézzel a büntetésre.
2 kőr: Kétszínű major kéz treff nélkül, gyenge lap _a válaszoló arra készült, hogy az induló major válaszait elpasszolja, és a 2 káró válaszra 2 kőrt _P/C_ licitáljon_. Ha legalább géminvit kontrát játszunk, a 2 kőr legalább négyes kőrt ígér, lehet négy pikkünk, pontosan géminvit lappal, alkalmatlan kézzel a büntetésre
2 pikk: legalább négy pikket ígér, pontosan géminvit lappal, alkalmatlan kézzel a büntetésre
2 szan: nincs négyes pikkünk, nincs toleranciánk, pontosan invitünk van. Négy kőrünk lehet, ha az indulónak négy kőre és maximum lapja van, 3 treffet licitál, így a kőrt a válaszoló kezéből fogjuk tudni játszani. Ha legalább géminvit kontrát játszunk, a 2 szan négyes major nélküli pontosan géminvit lap, alkalmatlan a büntetésre
3 treff: gémforszrelé tolerancia nélkül, amire: 
Ebben az esetben az induló elmehet a 3 szan mellett, mert a 3 treff licit gémforszos kezet mutat tolerancia nélkül a 2 treff rekontra lejátszására. Kétféle keze lehet: gémforsz tolerancia nélkül vagy legalább szleminvites lap.
 

3 káró: 4+ kőr, nincs treff fogás _vagy 4 kőr vagy 5 kőr és gyenge szleminvit, ekkor később 4 kárót licitálunk, ha a partner még nem támogatta a kőrt_
3 kőr: 4+ pikk, nincs treff fogás _vagy 4 pikk vagy 5 pikk és gyenge szleminvit, ekkor később 4 kőrt licitálunk, ha a partner még nem támogatta a pikket_
3 pikk: nincs négyes major, nincs treff fogás
3 szan: ezt akarjuk játszani, büntető rekontránk volt, így a partner passzolhat sikén treffel is.
4 treff: mindkét major, nincs treff fogás
4 káró: ötös kőr, nincs treff fogás, maximum
4 kőr: ötös pikk, nincs treff fogás, maximum
4 pikk: 5+ káró, nincs treff fogás, maximum
 
_A cikk angol nyelvű eredetije a bridgewinners.com weboldalon jelent meg, az írás jelentőségét jelzi, hogy a szájt szerkesztői a kiemelt cikkek között hozták le. A szerző a bridgemagic.net szerkesztője – a szerk._