Barion Pixel
HUEN

Kezdőoldal

Vikor Dániel - 2016. november 14.

A Splinter konvenció megújítása

Az 1-es magasságú indulás után adott 1 major válaszra a legtöbben azt a megállapodást játsszák, amikor Splinter konvenciót használnak, hogy a rövid színükben ugranak. Én egy másik (saját) megoldást szeretnék ajánlani. Módunk van arra, hogy több információt közöljünk, mint amit a hagyományos Splinter konvenció ad, de ehhez másképp kell ugranunk (nem a rövid színben).

A hagyományos Splinter
A klasszikus Splinter konvenciót használók általában úgy játsszák, hogy a gémre ugrás a következőlaptípusokat egyesíti:
– egyenletes gémre emelés
– 5–4–2–2-es elosztás
– olyan gyenge egyenlőtlen lap, ami túl gyenge a Spinterhez

A saját minor szín 4-es magasságú bemondása (pl. 1 treff–1 kőr–4 treff) általában vagy 5–4–2–2 vagy 6–4-elosztású lapot szokott ígérni, a párok megállapodásától függően.

Én egy új, pontos és egyszerű megoldást szeretnék bemutatni, ami differenciáltabb különbséget tesz a különböző laptípusok között, mert bizony nagyon nem mindegy, hogy 4–4–4–1-ünk, 5–4–3–1-ünk vagy mondjuk 6–4–2–1-ünk van.

A módosított Splinter
A gémre ugrás jelentsen nagyon gyenge próbálkozást a gém teljesítésére:
– szép 18 pontos vagy 19 pontos egyenletes emelés
– olyan gyenge egyenlőtlen lap, ami túl gyenge a Spinterhez

Az utóbbi kéztípust be lehet helyezni a mini Splinter konvencióba, ha egy pár rászánja az időt és az energiát a részletek kidolgozására.

Ha rossz 18 pontunk van, emeljük a partnerünket a 3-as magasságra (1 treff–1 kőr–3 kőr).

Még 3 licit áll rendelkezésre, hogy gémre emeljük a partnert: a dupla ugrás a két új színben és az induló színében (feltéve, hogy az induló 3 szan viszontválasza természetes és passzolható).

3 major +1
Ahhoz, hogy pontosan leírhassuk az összes erős gémre emelő laptípust, minden lehetséges helyet ki kell használni. Ezért a 3 major fölötti szín lépcsőt (kőr találkozás esetén 3 pikk, pikk találkozás esetén 4 treff) a következő 3 laptípus bemutatására fogjuk használni. Az erre adott relé után még 3 hely van a gémünkig. Ha a partner szleminvit relét licitál legalább 3 potenciális fedőt ígérve, arra:
1. lépcső: 6–4 alsó rövidség
2. lépcső: 6–4 felső rövidség
3. lépcső: 5–4–2–2

Tehát:

4 treff: 6–4, káró rövidség
4 káró: 6–4, pikk rövidség
4 kőr: 5–4–2–2

Azért kell az 5–4–2–2 elosztást a legmagasabb lépcsőre vinni, mert ez a legpontosabban leírt lap, azaz ide kell a legkevesebb további információ.

Az, hogy a 6–4 elosztás mellett 2–1 vagy 3–0 van, csak a relé RKC-ből vagy további rövidség kérdésből derülhet ki a párok egyedi megoldása szerint.

3 major +2
A 3 major fölötti második szín lépcsőt (kőr találkozás esetén 4 treff, pikk találkozás esetén 4 káró) az alsó rövidség bemutatására fogjuk használni. Ez általában 5–4–3–1-es elosztást jelez (a 6–4-ek ugye a 3 major +1-ben vannak), és lehet még nagyon erős 4–4–4–1.

Előben:

4 káró: 5–4–3–1 vagy 4–4–4–1, rövid treff

Erre még van módja a válaszolónak a last train általános szleminvit alkalmazására. Itt a pár a saját szlemfelderítő fegyvereit kell, hogy használja.

Ide nem lehet két laptípust tenni, mert nem fér ki a relé és még két válasz.

3 major + 3
A 3 major fölötti harmadik szín lépcsőt (kőr találkozás esetén 4 káró, pikk találkozás esetén 4 kőr) a felső rövidség bemutatására fogjuk használni, erre a pár a saját szlemfelderítő fegyvereit kell, hogy használja, tudomásul véve, hogy nem áll rendelkezésre további hely a gém alatt. Az elosztás tekintetében itt is igazak a 3 major +2-nél elmondottak: 5–4–3–1 vagy nagyon erős 4–4–4–1.

Vagyis:

4 káró: 5–4–3–1 vagy 4–4–4–1, rövid pikk

Azt tanácsolom, hogy csak nagyon jó 17 vagy legalább 18 figura ponttal adjunk Splintert 5–4–3–1 elosztással, és csak 20+ figuraponttal 4–4–4–1 elosztással. Az utóbbiból általában nehéz szlemet csinálni, mert valamit kezdeni kell a külső színek negyedik lapjával. Ha nincs ekkora erőnk, ugorjunk gémre vagy adjunk mini Splintert, ha játsszuk.